موتور سیکلت

خرید موتور سیکلت - آنتی اسکالانت آبین abin.ir

موتور سیکلت

خرید موتور سیکلت - آنتی اسکالانت آبین abin.ir

گیربکس بالابر چیست؟

از بالابر ساختمانی یا مصالح بر که با نام های دیگری مانند بالابر مصالح و یا بالابر کارگاهی نیز شناحته می شود، برای بالا و پایین بردن مصالح جهت ساخت و ساز استفاده می گردد. عمل جابجایی مصالح در این دستگاه توسط نیروی تولیدی از یک الکتروموتور و سپس تغییر دور آن توسط یک گیربکس صورت می گیرد.لازم به ذکر است که بنا به درخواست استفاده کننده، امکان نصب ریموت کنترل از راه دور وجود دارد و همچنین به منظور تامین ایمنی بیشتر در هنگام حمل بار، بهتر است از بالابر ساختمانی دارای ترمز استفاده شود.

گیربکس حلزونی VF86 به عنوان پرمصرف ترین مدل گیربکس بالابر مورد استفاده در بالابر ساختمانی تکفاز شناخته می گردد. این دسته از گیربکس های به دلیل نسبت تبدیل مناسب، کارآیی بالا، خاصیت قفل شوندگی و ایجاد سرعتی مناسب جهت دستگاه ضریب اطمینان بالایی را در بالابر ایجاد نموده و امکان سقوط بار یا به وجود آمدن حوادث احتمالی را به حداقل میزان ممکن می رساند. گیربکس بالابر ساختمانی نصب شده بر روی بالابر شرکت نیکاکورپ، برند بهکار اصفهان یکی از معروفترین و قدیمی ترین برندهای ساخت گیربکس در داخل کشور می باشد تا ضریب اطمینان بالابر در حین کارکرد به حداکثر میزان ممکن برسد 

درست مانند بالابر با وزن های مختلف ، موتورهای با قدرت متفاوت بسته هستند ، همان گیربکس ، که روی بالابر با وزن 350 کیلوگرم بسته است ، با گیربکس برای بالابر با وزن 1000 کیلوگرم تفاوت دارد و تفاوت در سرعت تبدیل سرعت موتور به یک قسمت حلزونی گیربکس است ؛ این بدان معناست که ، به عنوان مثال ، به ازای هر 100 دور دور موتور ، گیربکس فقط 2 دور در هر 100 دور می زند ، هرچه فاصله بین دو عدد بیشتر باشد ، قدرت گیربکس بیشتر است. اما انواع گیربکس بر اساس قدرت ساختار بالابر به چهار دسته تقسیم می شوند:

مدل اول تک فاز گیربکس بالابر و سه مدل دیگر سه فاز گیربکس بالابر است.
گیربکس VF85 متناسب با 350 کیلوگرم طراحی بالابر ، همچنین اصلاح کوچک گیربکس بالابر نامیده می شود
گیربکس VF85 مناسب بالابر ساختمانی 350 کیلوگرمی که به اصلاح گیربکس بالابر کوچک نیز نامیده می شود
گیربکس VF110 مناسب بالابر ساختمانی 500 کیلوگرمی
گیربکس VF150 مناسب بالابر ساختمانی 750 کیلوگرمی
گیربکس VF180 مناسب بالابر ساختمانی 1000 کیلوگرمی
 همانطور که گفته شد ، تفاوت بین این گیربکس در ضریب تبدیل آنها نهفته است ، برای مثال گیربکس VF85 دارای نرخ تبدیل 48 به یک است. 

جهت خرید بهترین گیربکس بالابر ساختمانی می توانید هم اکنون با فروشگاه نیکا تماس حاصل فرمایید

کاربرد گیربکس بالابر ساختمانی:

1- تبدیل سرعت الکتروموتور به قدرتی بالا جهت حمل بار توسط بالابر ساختمانی

2- ایجاد سرعتی متعادل در بالابر ساختمانی به میزان 16 متر در دقیقه

3- امکان حمل بار بین طبقات مختلف ساختمان و در ارتفاع های مختلف

4- جلوگیری از برگشت بار در زمان رفتن برق یا از کار افتادن موتور بالابر ساختمانی

قیمت گیربکس بالابر ساختمانی - خرید گیر بکس بالابر

گیربکس بالابر ساختمانی

به طور کلی گیربکس ها در دونوع کاهنده و افزاینده می باشند و بسته به نوع طراحی می توانند جهت نیرو را عوض کنند. گیربکس بالابر ساختمانی از نوع گیربکس حلزونی و یا 90 درجه می باشد. گیربکس های حلزونی به دلیل زاویه تند دنده های گرامویل و پینیوم نسبت به یکدیگر تحت فشار بار خلاص نمی کنند که این یک ویژگی بسیار مهم برای استفاده از این نوع گیربکس در بالابرهای ساختمانی است. گیربکس های حلزونی سری VF مخصوص بالابر ساختمانی از نوع کاهنده سرعت و افزاینده قدرت موتور می باشد.

 گیربکس با کاهش دور و افزایش گشتاور الکتروموتور ، نیروی لازم جهت جابجایی و بالا کشیدن بار را فراهم می آورد. محبوب ترین گیربکس های حلزونی سری VF با توجه به ظرفیت حمل و متناسب با الکتروموتور در جدول فوق آورده شده است. ضریب تبدیل در اغلب گیربکس های بالابر ساختمانی 1 به 48 و 1 به 56 می باشد.

 به عبارتی به ازای هر 56 دور گردش شفت دینام بالابر ، شفت داخلی گیربکس که قرقره به آن متصل است 1 دور می زند. هرچند اگر به هر دلیل الکتروموتور خاموش شود گیربکس قفل شده و بار به پایین برنمی گردد با این وجود بهتر است جهت افزایش عمر گیربکس در بالابر کارگاهی حمل مصالح از ترمز استفاده شود. وجود ترمز در دینام بالابر مانع از خوردگی دنده های داخلی گیر بکس می شود.

خاصیت قفل شوندگی گیربکس بالابر ساختمانی:

 مهم ترین ویژگی یک گیربکس بالابر که استفاده از آن را ضروری کرده است. خاصیت قفل شوندگی هنگام قطع برق و یا از کار افتادن دستگاه بالابر است. بسیاری از اتفاقات ناگوار برای کارگران ساختمانی هنگامی رخ می دهد که افراد در حال حمل مصالح ساختمانی به طبقات فوقانی ساختمان هستند. در این هنگام ممکن است برق به علل گوناگون قطع شود و یا بالابر از کار بیفتد. در این هنگام اگر گیربکس بالابر هم از کار بیفتد و بار از ارتفاع سقوط کند اتفاقات ناگوار  زیادی رخ خواهد داد. برای همین کارکرد این گیربکس ها را به گونه ای طراحی کرده اند که در صورت بروز هر گونه اختلال در حمل مصلح این دستگاه قفل می شود و بار به سمت پایین سقوط نمی کند و از خطرات احتمالی به طور چشمگیری کاسته خواهد شد. 

در داخل گیربکس های حلزونی سیستم پیچ حلزون و چرخ حلزون وجود دارد. این سیستم به صورت یک طرفه عمل می کند، بدین معنی که در هنگام حمل بار به سمت بالا یا پایین اگر برق قطع شود،  بار برنمی گردد و سیستم قفل می کند، به این قابلیت، خاصیت قفل شوندگی یا عدم برگشت پذیری در گیربکس بالابر ساختمانی می گویند. بدین صورت که پیچ حلزون می تواند چرخ حلزون را بچرخاند، اما چرخ حلزون توانایی چرخاندن پیچ حلزون را ندارد و قفل می گردد.


گیربکس بالابر ساختمانی


 نکته: در گیربکس های حلزونی جهت جلوگیری از قفل شدن دندانه ها در یکدیگر در حین کار و عدم گرم شدن گیربکس در حین انجام عملیات حمل بار، در هنگام طراحی لقی بین پیچ حلزون و چرخ حلزون در نظر گرفته می شود، که بسیار حائز اهمیت است.

قیمت و خرید گیربکس بالابر ساختمانی 350 کیلویی در تهران 

 ضریب تبدیل گیربکس بالابر ساختمانی:

به طور معمول از گیربکس ها جهت کاهش دور و افزایش گشتاور استفاده می گردد، در حقیقت گیربکس بالابر ساختمانی دور بالای موتور را تبدیل به قدرت و نیرو می نماید و امکان حمل بار به صورت عمودی را در بالابر ساختمانی فراهم می کند. ضریب تبدیل گیربکس بالابر ساختمانی 250 کیلویی 1 به 48 بوده بدین معنی که هر 48 دوری که موتور می زد گیربکس 1 دور می چرخد.  همچنین سرعت ایجاد شده در بالابر توسط این دسته از گیربکس ها بسیار ایده آل بوده و در حدود 16 متر بر دقیقه می باشد. به این نکته توجه داشته باشید که هرچه نسبت تبدیل گیربکس بالاتر رود، سرعت بالابر به همان نسبت پایین تر خواهد آمد و میزان نیرویی که می تواند جابجا کند افزایش می یابد.

  نکته: حتما باید در بالابر ساختمانی گیربکس های با ضریب تبدیل بالاتر از 40 را استفاده نمود. گیربکس های بالابر ساختمانی با ضریب پایین تر از 40 برگشت پذیر بوده و خطر برگشت بار در حین عملیات را به وجود می آورند. استفاده از گیربکس های با ضریب تبدیل بالاتر از 80 نیز خطر خرد شدن دندانه های گیربکس در حین اعمال فشار را به وجود می آورد، به همین دلیل بهترین نسبت تبدیل در بالابر ساختمانی در بازه 40 تا 70 دندانه می باشد.

قیمت و خرید گیربکس بالابر ساختمانی 350 کیلویی در ایران

 روغن مناسب گیربکس بالابر ساختمانی:
 

توجه به نگهداری از ابزارآلات ساختمانی عمر و بازدهی این دستگاه ها را افزایش می دهد و شما را از پرداخت هزینه های اضافی در حین کار معاف می نماید. برای نگهداری و محافظت از گیربکس نیز مسئله مهم روغن کاری کردن دندانه های آن است. این روغن کاری از دستگاه شما در زمان حمل بار و استفاده محافظت می کند و عمر مفید آن را بالا  میبرد.

روغن مورد استفاده در این دستگاه ، روغن دنده و یا روغن واسکازین است. این روغن توانایی کار گیربکس و دندانه های آن را افزایش می دهد و از فشار زیادی که بر این دندانه ها در هنگام کار ایجاد می شود کم می کند. در انتها نیز بر عمر اجزای داخلی گیربکس شما می افزاید.


چگونگی عملکرد هر گیربکس بالابر
گیربکس ها توانایی این کار را دارند که دور را کمتر نمایند و گشتاور را زیاد کنند و یا این که گشتاور را کم کنند و دور موتور را زیاد نمایند. برای همین است که همیشه حاصل ضرب دور در گشتاور یک عدد ثابت است. اما به علت وجود هدر رفت انرژی در دستگاه های ماشینی، این حاصل ضرب در هنگام خروج کم می شود. گیربکس بالابر دور موتور را به قدرت و نیرو بدل می کند. این دستگاه به ما توانایی حمل مصالح را به صورت عمودی در بالابر های ساختمانی می دهد.

 

ضریب تبدیل در یک بالابر 1 به 48 است. این بدان معنی است که اگر موتوری 48 دور بزند گیربکس تنها 1 دور می زند. برای همین است که سرعت بالابر را بسیار مناسب و ایده آل می کند. اگر این سرعت 16 متر بر دقیقه باشد یعنی این که این گیربکس مناسب است. اما توجه کنید که هر چقدر این نسبت بالاتر برود سرعت بالابر ما کم می شود. اما مقدار باری که حمل می کند بیشتر می شود. یعنی گیربکس ما توانایی بهتری نسبت به انواع مختلف دارد.

 

برای همین هنگام خرید یک گیربکس بالابر باید به مواردی توجه ویژه نمود.این موارد عبارتند از:

 

-مقدار توان ورودی ( این توان ورودی همان قدرت موتور برقی است که با واحد کیلو وات یا اسب بخار مشخص می شود)

-دور موتور ورودی (این قسمت همان دور مشخص موتور برقی در دقیقه را نشان می دهد).

-دور خروجی (این نیز همان دور شفاف خروجی گیربکس است که در دقیقه محاسبه می شود).

-مقدار گشتاور خروجی (این مقدار را با واحد نیوتن متر معین می کنند).

-نسبت این تبدیل (اگر عدد دور خارج شده را بر عدد دور وارد شده تقسیم کنیم این نسبت به وجود می آید).

در بیشتر بالابر های ساختمانی از گیربکس بالابر حلزونی استفاده می کنند. این نوع از گیربکس ها به علت این که به طور مشخصی ساخته شده اند وظیفه انتقال دور از موتورهای برقی بالابر ها را به خوبی انجام می دهد.

  گیربکس حلزونی 86vf  
این مدل از گیربکس ها پر مصرف ترین و پرکاربرد ترین نوع در بالابر ساختمانی تک فاز هستند. کارایی این گیربکس ها بسیار زیاد است. نسبت تبدیل در این گیربکس حلزونی بسیار مناسب است. این دستگاه به علت داشتن حالت قفل شدگی امنیت بالایی را در هنگام کار با آن ایجاد می کند. همچنین گیربکس بالابر کارایی بسیار بالایی در هنگام کار دارد و سرعت مناسبی را ایجاد می کند. این دلایل در این نوع گیربکس نسبت به انواع مشابه ضریب اطمینان را بسیار بیشتر می کند.

گیربکس بالابر ساختمانی چه کاربردی دارد؟  
برای بالابر بردن کارایی موتور بالابر از دستگاهی به نام گیربکس استفاده می شود.این گیربکس بالابر چند کارایی مهم را دارا می باشد.

1-گیربکس قدرت الکتروموتور را بیشتر می کند تا بالابر بتواند بار را به طبقات دیگر حمل کند.

2-گیربکس بالابر سرعت متعادلی به بالابر ساختمانی می دهد. این رقم معادل 16 متر بر دقیقه است.

3-گیربکس بالابر امکان حمل بار را در بین طبقات مختلف ساختمان ودر ارتفاع های مختلف دارد.

4-مهم ترین کاربرد گیربکس بالابر این است که از برگشت بار در هنگامی که برق قطع می شود ویا موتور بالابر از کار می افتد جلوگیری می کند.


نکات مهم هنگام خرید گیربکس بالابر ساختمانی  
همیشه در هنگام خرید گیربکس بالابر توجه کنید که ضریب تبدیل در این نوع بالاتر از 40 باشد. اگر این ضریب تبدیل کمتر از عدد 40 باشد گیربکس برگشت پذیر است یعنی این که خطر برگشت بار در زمان حمل توسط آن ممکن است.

اما توجه کنید که این ضریب تبدیل بیشتر از عدد 80 نیز نباشد زیرا هنگام کار با گیربکس بالابر بالاتر از 80 خطر خرد شدن دندانه های گیربکس وجود دارد. در بالاتر از 80 در زمان حمل مصالح به بالا فشار بر دندانه ها بسیار زیاد می شود و دندانه ها در حین کار خرد می شوند. این گیربکس ها نیز خطر آفرین هستند.دقت کنید که فقط از گیربکس بالابر هایی استفاده نمایید که نسبت تبدیل در بالابر ساختمانی آن از 40 تا 70 دندانه باشد.

اجزای داخلی یک گیربکس حلزونی  
معمولا گیربکس بالابر از نوع حلزونی است. این گیربکس ها از یک ماردون و دنده برنجی تشکیل شده است. گیربکس بالابر کوچک که اغلب برای مغازه ها استفاده می شود 1 به 46 و یا 1 56 است. اما می توان این نسبت را بر اساس نیاز مشتری تغییر داد. اما دقت کنید که هر مقدار که نسبت بالاتر برود سرعت بالابر کمتر می شود.
 

گیربکس بالابر 86vf یک نمونه نرمال است. vf ایده آل بدان معنا است که ورودی گیربکس با تسمه فولی به موتور متصل می شود. و در هنگام خروج بدون کاهش است. این مزیت به گیربکس کمک فراوانی می کند. با تغییر قطر فولی اندازه دور حرکت گیربکس تغییر داده می شود. برای همین است که هنگام قطع شدن برق و یا آسیب دیدن گیربکس زمانی که گیربکس بالابر قفل می کند. موتور صدمه نمی بیند یا این که کمتر آسیب می بیند.


 چه گیربکس بالابر ساختمان مناسب تر است  
در بازار دو گونه گیربکس بالابر وجود دارد که از لحاظ کیفیت گیربکس بالابر حلزونی 86vf بسیار مناسب و کاربردی تر است. این گونه گیربکس دارای سایزهای مختلفی است. گیربکس سایز 86vf را برای بارهای تا حدود 500 کیلو گرم استفاده می شود. اما از 500 تا 800 از سایز 110 آن استفاده می شود. البته برای بارهای بیشتر از سایزهای بزرگتر گیربکس حلزونی استفاده می شود. اما این نکته بسیار مهم را هرگز فراموش نکنید که انتخاب نوع گیربکس خود هنری است که افراد بسیار با تجربه می توانند آن را مشخص کنند. برای همین است که این انتخاب از پرداخت بسیاری از هزینه های اضافی جلوگیری خواهد کرد.
 

آیا گیربکس بالابر را لازم است که تعمیر کنیم  
در هنگامی که گیربکس دچار اشکال  شود و آسیب ببیند تعمیر کردن آن اصلا مقرون به صرفه نخواهد بود. بهتر آن است برای امنیت و جلوگیری از خطرات پیش آمده این گیربکس بالابر با یک عدد دیگر جایگزین شود. سعی نکنید گیربکس خراب شده را تعمیر و یا بازسازی نمایید. زیرا در صورت اختلال ممکن است بالابر را دچار مشکل کند و یا دستگاه قفل نکند و حادثه ساز شود.
چند نکته مهم در رابطه با گیربکس بالابر ساختمانی  
اگر شما از کوپل گیربکس به طور مستقیم استفاده می کنید. سعی نمایید که از موتور ترمز دار در این گیربکس استفاده کنید. در این صورت می توانید در هر ارتفاع که لازم بود بالابر را از حرکت نگه دارید.
بهتر است در هنگام خرید گیربکس بالابر از نوعی تهیه کنید که پوسته آلومینیومی داشته باشد. واین گیربکس را هم در مکانی قرار دهید که ضربه کمتر باشد. در این صورت مقدار ضربات به پوسته نیز کمتر خواهد شد.

چه عواملی بر انتخاب یک گیربکس بالابر تاثیر می گذارد  
-توجه به این که گیربکس را برای چه ماشینی می خواهیم استفاده کنیم.

- دمای محیط به نوع گیربکس انتخابی تاثیر می گذارد.

-شرایط محیطی نیز بر این انتخاب بسیار موثر است. مثلا گرد و خاک محیط، رطوبت داشتن محیط، سرما و وجود یخ زدگی، استوایی بودن منطقه و ....

-نوعی که گیربکس به موتور متصل می شود. مثلا آیا مستقیم است و یا از طریق کوپلینگ متصل می شود و یا واریاتوری است.

-آرایش بین محورهای آن چگونه است.

-اندازه بار شعاعی آن چه مقدار است.
 
قیمت گیربکس بالابر ساختمانی  
هنگامی که صحبت از قیمت یک کالا می شود. همیشه باید در نظر گرفت که کیفیت بر قیمت تمام شده یک محصول بسیار تاثیر گذار است. در مورد گیربکس بالابر نیز همین گونه است. شما می توانید در بازار انواع مختلفی از گیربکس را پیدا کنید که قیمت های مختلفی دارند اما آیا کارایی و توان استفاده از آن ها نیز به یک اندازه است. گیربکس بالابر برای موتور های برقی قیمت متفاوتی با گیربکس بالابر موتورهای بنزینی، دیزلی و مکانیکی دارد. قیمت گیربکس بالابر به کوچکی و بزرگی آن نیز بستگی دارد. برای ساختمان هایی کوچک که ارتفاع کمتری دارند می توان از گیربکس هایی با توان کمتر استفاده کرد.
 
اما در هنگام استفاده گیربکس در بالابرهای ساختمان های بسیار بلند البته لازم است که گیربکس توان بیشتری برای ارتفاعات بلند داشته باشد. قیمت گیربکس 86vfنسبت به کاربرد آن بسیار مناسب است. در این گیربکس حلزونی از آلیاژ برنج برای دندانه های آن استفاده شده است که علاوه بر کارایی بر دوام و استقامت این گیربکس می افزاید. شما می توانید این نوع گیربکس را در بازار به قیمت بسیار مناسبی تهیه فرمایید.