موتور سیکلت

خرید موتور سیکلت - آنتی اسکالانت آبین abin.ir

موتور سیکلت

خرید موتور سیکلت - آنتی اسکالانت آبین abin.ir

قدیمی‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا

در سال ۱۹۰۱ یک شرکت تولیدی هندی برای اولین بار در اسپرینگفیلد ماساچوست تأسیس شد و اولین نام تجاری موتورسیکلت آمریکایی دو سال قبل از Harley Davidson بود. در سال ۱۹۲۳ نام این شرکت به Indian motocycle تغییر می‌کند. این تغییر نام کار دو کارشناس ارشد و پیشگام جورج ماندی هتی و کارل اسکار هیستروم است.

در سال ۱۹۰۶  دو مخترع خلاق، تولید اولین موتورسیکلت آمریکایی V-twin را با ظرفیت ۶۳۳ اسب بخار را ساختند و با آن در مسابقات شرکت کردند. جورج هولون و لوپیس جول مورل در ۳۱ روز بدون هیچ حادثه‌ای با آن از سانفرانسیسکو به نیویورک سوار شدند و رکورد قبلی را که ۱۸ روز بود از بین بردند.

در سال ۱۹۱۱ هند ۳ جایگاه اول را در جایزه شناخته شده مسابقات گردشگری، زمانی که بزرگترین برند تولید کننده در جهان بود به دست آورد. شرکت هند قاب چرخه (قرار دادن مخزن گاز در قسمت افقی)، دستگیره، دریچه گاز، چراغ جلو، استارت، تعلیق عقب و پوشش‌های اصلی آلومینیوم ضد زنگ خود را ارتقا داد. در حالی مه در حال توسعه تکنولوژی سیلندر بود.مهندسی مکانیک از طریق برگزاری مسابقات پیشرفت می‌کرد. مسابقات افسانه‌ای سن فرانسیسکو در سال ۱۹۱۱  طی ۲۰ روز برگزار می‌شود. رکورد این مسابقات در سال ۱۹۱۸ به ۱۱۸ مایل در ساعت می‌رسد.

مطالب بیشترقیمت خرید موتور سیکلت

هند در سال ۱۹۲۰ تولید خود را به ۴۰۰۰۰ موتورسیکلت در سال افزایش داد.

در سال ۱۹۳۷ اد کرتز با اولین Daytona 200 برنده شد و نام خود را به نام قهرمان فلزی ثبت کرد.

پس از جنگ، موتورسیکلت هند تلاش می‌کند خود را در بازار عمومی جای دهد. مدل Chief که هر ساله تولید می‌شد  در سال ۱۹۵۱ با یک مدل قدرتمند ۸۰ در ۳ (۱۳۰۰ سانتی متر) بازسازی می‌شود. اما فروش اینقدر کاهش یافت که کارخانه موتورسازی هند مجبور شد تولید خود را در سال ۱۹۵۳ متوقف کند.

در سال ۱۹۶۷ برت مونرو ۶۸ ساله با سرعت ۲۹۵ کیلومتر در ساعت (۱۸۳ مایل در ساعت) در جزیره نمک Bonneville با موتور خلبان اردکی خود موتورسواری کرد. در سال ۲۰۱۴ این رکورد با ۱۸۴ مایل در ساعت شکسته شد.

صنایع Polaris در سال ۲۰۱۱ این نام تجاری را به دست آورد. این گروه آمریکایی پس از یک تور جالب مدل‌های برتر خود را بازسازی کردند (Chief,Chief classic, Chieftain,Vintage,Roadmastre darkhorse و به تازگی springfield) با موتوری در حدود 1820 اسب بخار این مدل‌ها بازسازس و ساخته شد. اسکات معروف در سال ۲۰۱۴ بازسازی شد و V-twin نیز اصلاح شد. اکنون این افسانه هند ادامه خواهد داشت.

در ادامه تعدادی از تصاویر موتور سیکلت های قدیمی دنیا را قرار داده ایم.

خرید موتور قدیمی

 

موتور سیکلت قدیمی 

 

تصویر موتور های قدیمی 

 

قدیمی ترین موتور دنیا 

منبع: فروشگاه دینو موتور

هر چه راجع به دوچرخه برقی باید بدانید؟

بسته به نحوه انتخاب سواری، می توانید با سرعت متوسط ​​18 مایل در ساعت یا سریعتر بدون تلاش قابل توجه سفر کنید. برای برخی از دوچرخه ها، شما حتی می توانید 25 مایل در ساعت به طور متوسط حرکت کنید.

هر چه راجع به دوچرخه برقی باید بدانید؟
هر چه راجع به دوچرخه برقی باید بدانید؟

به گزارش فروشگاه اینترنتی دونینو، چرا از یک دوچرخه ی برقی به جای دوچرخه معمولی باید استفاده کرد؟ 


 دلایل زیادی وجود دارد:

بسته به نحوه انتخاب سواری، می توانید با سرعت متوسط ​​18 مایل در ساعت یا سریعتر بدون تلاش قابل توجه سفر کنید. برای برخی از دوچرخه ها، شما حتی می توانید 25 مایل در ساعت به طور متوسط حرکت کنید. 
بدون عرق کردن می توانید دوچرخه سواری کنید.  حتی اگر بتوانید خیلی سریعتر سوار شوید، احساس نمی کنید که مجبورید دوشاخه را در آنجا بگذارید.
امن تر نسبت به دوچرخه های معمولی. این ممکن است به نظر غیر قابل درک باشد، زیرا شما می توانید سریعتر از دوچرخه سواری معمولی حرکت کنید،  به شما اجازه می دهد تا از طریق تقاطع سریع تر و سریع تر بروید.
راحت تر برای مفاصل زانو و باسن. از دوچرخه های برقی برای کاهش فشار روی زانوها و باسن خود استفاده کنید. یک دوچرخه الکترونیکی حتی می تواند سرعت هر دو شما را نیز افزایش دهد.

 سهولت و سرعت دوچرخهای برقی آن را جایگزین خودرو کرده است.  بیشتر از یک دوچرخه معمولی می کند. 


 آیا دوچرخه های الکتریکی هنگام استفاده از ترمزها شارژ می شوند؟ 


 چند مدل از دوچرخه های الکتریکی شامل یک ویژگی برای شارژ باتری هستند، معمولا در حالی که شما در حال ترمز هستید باتری شارژ می شود. در این موارد، محدوده باتری را می توان 5-10٪ افزایش داد.

 دامنه ای که من می توانم از یک بار شارژ دریافت کنم چقدر می باشد؟


 بزرگترین عامل برای محدود کردن زمان استفاده از دوچرخه برقی این است که آیا شما پدال می زنید یا فقط استفاده از شارژ دوچرخه استفاده می کنید. دوچرخه E-Cynergy یک طرفدار قوی از هم افزایی است که از ترکیب نیروی پدال انسان با قدرت الکتریکی برخوردار است، بنابراین وقتی شما هر دو را استفاده می کنید زمان استفاده شما بیشتر می شود. با استفاده از پدال آرام انتظار می رود 22-50 مایل. در برخی موارد شما حتی بیشتر  و دورتر می توانید بروید. ما دارای دوچرخه هایی هستیم که تنها با یک بار شارژ 70 کیلومتر می روند. این محدوده نیز با ظرفیت باتری، تپه ها، باد و اندازه شما تاثیر می گذارد. 

مدت زمان لازم برای اتمام باتری دوچرخه الکترونیکی چقدر می باشد؟


 یک باتری لیتیوم یون ebike که به طور کامل تخلیه می شود، 3.5 تا 6 ساعت شارژ می شود. باتری هایی که هنوز شارژ جزئی دارند، شارژ می شوند. علاوه بر این، ساعت گذشته یا بیشتر از یک شارژ برای "بالا بردن" سلول ها استفاده می شود و شما لازم نیست که صبر کنید تا فرآیند کامل شود. بنابراین بعضی از باتری ها می توانند در عرض 2.5 ساعت یا کمتر از 90٪ شارژ شوند.

 چند بار می توانم از باتری استفاده کنم؟


 اکثر باتری های e-bike لیتیوم یون هستند که حداقل 500 عدد "کامل" را تامین می کنند و پس از آن باتری تنها 80٪ از شارژ اصلی خود را نگه می دارد. برخی از تولیدکنندگان باتری ادعا می کنند که تا 1200 هزینه کامل است. باتری های لیتیوم یون هیچ اثر حافظه ای ندارند، بنابراین اگر شما باتری را فقط 50٪ تخلیه کنید، آن را به عنوان تنها ½ از یک بار شارژ می کنید. اگر شما معمولا از دوچرخه الکترونیکی خود در حالت پدال کمک استفاده می کنید، با ترکیب هر دو قدرت پدال و برق، می توانید انتظار داشته باشید تا قبل از جایگزینی باتری خود 10،000 تا 30،000 مایل بپماید.

اگر من از یک ebike به جای یک ماشین استفاده کنم، چقدر هزینه رد کربن را کاهش خواهم داد؟


این بستگی به میزان مصرف برق شما برای سوخت های فسیلی دارد.  یک دوچرخه الکتریکی ممکن است 4 درصد از CO2 را در هر مایل نسبت به یک خودرو منتشر کند. مهم نیست که چقدر محاسبه می کنید، حتی اگر ebike از برق استفاده می کند که ممکن است از سوخت های فسیلی باشد، مقدار CO2 در مقایسه با یک ماشین کوچک بسیار کمتر است. 

آیا می توان دوچرخه الکتریکی را سریع کرد؟


اگر شما پدال می زنید، می توانید به همان مقدار سرعت را با پدال زدن بدست آورید. با این حال، اکثر دوچرخه ها در حین رانندگی با سرعت 20 مایل در ساعت متوقف می شوند. 

 مزایای یک موتور با قدرت بالا بسیار غلط است. دوچرخه برقی قانونی برای تردد در خیابان می تواند تنها 28 مایل در ساعت سرعت داشته باشند مگر اینکه شما پدال بزنید (و ما توصیه می کنیم پدال بزنید). شما می توانید این را با حتی 250 وات موتور داشته باشید. در بسیاری از کشورها، حد مجاز 20 مایل در ساعت است.

ولتاژ بالاتر با مصرف انرژی بالاتر مرتبط است، بنابراین با استفاده از یک موتور با قدرت بالاتر، به یک باتری بزرگ نیاز خواهید داشت تا فاصله ی مشابهی برقرار شود. گرانترین قسمت از یک دوچرخه برقی باتری آن است، در نتیجه یک موتور بزرگتر نیاز به یک باتری بزرگتر دارد که باعث افزایش هزینه می شود.


 آیا می توانم یک دوچرخه الکترونیکی را به عنوان یک دوچرخه معمولی بدون برق استفاده کنم؟


 بله و آسان است که به عقب و جلو حرکت کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید از قدرت تنها زمانی استفاده کنید که در حال بالا رفتن از تپه هستید.

من باید در هنگام استفاده از دوچرخه برقی حتما پدال بزنم؟


 نه. برخی از دوچرخه های الکتریکی به شما این امکان را می دهند که به سادگی با استفاده از دکمه های بدون پدال حرکت کنید. حتی برای دوچرخه های الکترونیکی که دارای دریچه گاز هستند، هنگام رفتن به تپه های شیب دار، حتما به پدال زدن  احتیاج دارید، گرچه لازم نیست که با سرعت پدال بزنید. پدال زدن بیشتر سرگرم کننده است، طیف وسیعی از باتری را گسترش می دهد، عمر موتور را گسترش می دهد.

 آیا  هنگام استفاده از دوچرخه برقی نیاز به مجوز هست؟


نه. تا زمانی که موتور دوچرخه برقی، موتور 750 وات یا کمتر است و برنامه ریزی شده است تا بتواند بیش از 20 مایل در ساعت بدون پدال زدن حرکت کند نیازی به مجوز نیست. 

 آیا درباره دوچرخه الکتریکی من در باران چطور است؟


 موتور و باتری به اندازه کافی مهر و موم شده اند تا از باران محافظت شوند. با این حال، ما پیشنهاد می کنیم که اگر شما دوچرخه خود را در پشت یک ماشین حمل می کنید و باران می بارد. دوچرخه یا باتری را داخل خودرو قرار دهید.

دوچرخه برقی سنگین نیست؟

دوچرخه های الکتریکی معمولا سنگین تر از یک دوچرخه معمولی هستند. اما وزن دوچرخه زمانی بیشتر احساس می شود که از صعود تپه بالا می روید. کمک های الکتریکی در یک دوچرخه برقی باعث می شود تا بار اضافی بیش از حد افزایش یابد. اگر شما نیاز به بلند کردن دوچرخه دارید مهم نیست که وزن چقدر باشد. 

قوانین استفاده از دوچرخه های برقی در کشورهای مختلف:

بسیاری از کشورها قوانین دوچرخه برقی را تنظیم کرده اند تا بتوانند به راحتی از دوچرخه های الکتریکی استفاده کنند. کشورهایی نظیر ایالات متحده و کانادا دارای مقررات فدرال هستند که بر اساس الزامات ایمنی و استانداردهای ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. کشورهای دیگر مانند امضاکنندگان اتحادیه اروپا توافق کردند که قوانین و مقررات مربوط به استفاده و ایمنی اصطلاح EPAC (چرخ های پدال الکتریکی) مورد استفاده قرار گیرند.

### پایان خبر رسمی

وسایل مورد نیاز برای مسافرت با موتور سیکلت

گشت و گذار در دنیا با موتور هیجان عجیبی دارد و برخی موتور سواران به این مدل سفر ها علاقه شدیدی دارند. اما برای مسافرت کردن با موتور سیکلت ها نیاز به برخی وسایل ضروری است که حتما باید آن ها را همراه داشته باشید.

بیمه موتور یکی از اولین مواردی است که در لیست ما قرار گرفته است. مسافرت کردن مخصوصا در کشور ما همواره با مخاطراتی همراه بوده است. با توجه به آسیب پذیری بالای موتور سواران بیمه یکی از موارد مهمی به حساب می آید که باید به آن توجه داشته باشید.

اطلاعات بیشتر: خرید موتور اسکوتر

قبل از این که شما اقدام به سفر نمایید باید موتور خود را به طور کامل تعمیر کنید و سرویس های لازم را انجام بدهید از جمله:

  • تعویض روغن
  • بررسی روغن و لنت ترمز
  • بررسی لاستیک ها
  • روغن کاری و گریس کاری بخش های مورد نیاز موتور
  • بررسی کامل موتور

اما برای مسافرت با موتور شما باید وسایلی را نیز به همراه خود داشته باشید که در لیست زیر قرار داده ایم:

  • وسایل بهداشتی و پوشاک (لباس ها، کلاه ایمنی و غیره)
  • لوازم یدکی موتور (روغن و گریس، زنجیر و غیره)
  • وسایلی برای استراحت و ماندن در شب (چادر، کیسه خواب و غیره)
  • وسایل ایمنی (قفل موتور، کپسول آتش نشانی و غیره)
  • جعبه کمک های اولیه (وسایل پانسمان، بتادین و غیره)
  • وسایل آشپزی و غذا خوری (اجاق گاز، کبریت و غیره)
  • غذا و آب (کنسرو، روغن، بیسکویت و غیره)

سفر با موتور سیکلت 

برای انجام سفر با موتور سیکلت بهتر است شما یک سری مهارت ها را نیز یاد بگرید که از جمله آن ها می توان به مهارت خواندن نقشه، کمک های اولیه ، برپایی کمپینگ و تعمیرات ساده موتور سیکلت را نام برد.

به نظر شما چه موارد و وسایل دیگری وجود دارند که برای سفر با موتور سیکلت ضروری هستند؟

همه چیز در مورد قیمت خرید موتورسیکلت

با فرارسیدن تابستان و گرم شدن هوا، یکی از بازارهایی که رونق بسیار خوبی دارد، بازار قیمت خرید موتور سیکلت به‌عنوان وسیله حمل و نقلی سریع در کلانشهرهایی مثل تهران با ترافیک سنگین است.

بارها اتفاق افتاده که وقتی در ترافیک سنگین اتوبان ها و خیابان های تهران گرفتار شده اید، از زمین و زمان گلایه می کنید که ناگهان صدای حرکت موتورسیکلتی شما را به فکر فرو می برد که چرا من هم یکی از اینها نداشته باشم؟ چرا من هم در این گرما و جنب و جوش تابستانی تک چرخ نزنم؟! پرسشی که ناخودآگاه شما را به سمت بازار خرید و فروش این دوچرخ موتوردار محبوب پیر و جوان یعنی میدان رازی (گمرک) تهران هدایت می کند. هرچند موتورسیکلت در همه شهرها و روستاها بازاری مخصوص به خود دارد، اما ظاهرا این بازار موتورسیکلت پایتخت است که یکه تاز میدان است. به هر حال اگر برای خرید یکی از این نوع وسیله نقلیه راهی بازار شده باشید، در این بازار مکاره با دیدن انواع و اقسام موتورسیکلت ها خواه، ناخواه میان دوراهی انتخاب قرار می گیرید و این دقیقا نکته ای است که قصد ذاریم بررسی آن را داریم تا شما به عنوان خریداری غیر حرفه ای بتوانید با توجه به نیاز و بودجه تان بهترین موتورسیکلت را انتخاب کرده و از سواری آن، البته با رعایت نکات ایمنی لذت ببرید.هدفتان را مشخص کنید هم اکنون بیشترین خریداران موتورسیکلت در بازار ایران کسانی هستند که به نوعی قصد استفاده اقتصادی از آن دارند، حال به عنوان پیک موتوری یا این که وسیله نقلیه ای برای رسیدن به محل کسب و کار خود، اما هستند افرادی هم که از روی علاقه و البته تفریح، روانه بازار خرید موتورسیکلت می شوند. بنابراین می توان موتورسیکلت های بازار کشورمان را به دو گروه شهری و اسپرت تقسیم بندی کرد که ظاهرا بازار شهری ها بسیار پررونق تر است، اما اسپرت فروش ها هم بازار خوبی را تجربه می کنند، چون با اعداد و ارقام بالاتری سروکار دارند. به هر حال جزو هر گروه از خریداران که باشید، بهترین نقطه شروع برای انتخاب گزینه بهتر این است که نیاز خودتان در این زمینه را مشخص کنید چون با توجه به دسته بندی و تنوع موجود در بازار اگر بدون هدف اقدام به خرید کنید ممکن است دچار سردرگمی شوید. به عنوان مثال اگر به عنوان پیک موتوری قصد خرید دارید، بدون تردید برندی که دارای هزینه نگهداری پایین است، برای شما مناسب خواهد بود و اگر اهل استفاده تفریحی از این وسیله دوچرخ هستید ناخودآگاه به دنبال زیبایی و شتاب البته بدون کلاچ خواهید رفت. پس به یاد داشته باشید ابتدا هدف از خرید موتورسیکلت را کاملا برای خود مشخص کنید تا در هزارتوی انواع و اقسام برندهای موجود بازار گرفتار نشده و انتخاب اشتباه نکنید. کلاچ دار یا بدون کلاچ؛ مساله این است؟ همراه با روند افزایشی استفاده از موتورسیکلت به عنوان وسیله نقلیه ای اقتصادی در برخی کشورها مثل ایران و رهایی از ترافیک های خسته کننده، برندهای متفاوتی تولید و به بازار مصرف ارسال می شوند، بنابراین به همین دلیل گزینه های متفاوتی با کارایی های متفاوت مقابل خریداران قرار گرفته است. یکی از عمده ترین گزینه ها بحث تعویض دنده در موتورسیکلت هاست که گروهی اعتقاد دارند موتورسیکلت های بدون کلاچ بهتر از کلاچ دارهاست، اما این موضوع به عقیده کارشناسان دقیقا به نوع استفاده کاربر موتورسیکلت بستگی خواهد داشت. به طور کلی کسانی که از موتورسیکلت به عنوان وسیله کسب درآمد استفاده می کنند، به دنبال کیفیت و البته استحکام و کم هزینه بودن این وسیله هستند که طبیعتا موتورهای کلاچ دار را به دلیل قدرت بالاتر و البته اطمینان بیشتر انتخاب می کنند، اما آنهایی که از این وسیله بیشتر برای رسیدن به محل کار یا خرید روزانه استفاده می کنند، بیشتر گرایش به بدون کلاچ ها دارند چون کارشناسان این گروه را استفاده کننده های حرفه ای از موتورسیکلت نمی دانند. با این حال یکی از معایب بزرگ موتورسیکلت های محبوب بدون کلاچ در بازار ایران، حجم پایین باک بنزین آنهاست که همین موضوع باعث شده افرادی که به صورت حرفه ای به این نوع از وسیله نقلیه نگاه می کنند از خریدش منصرف شوند، هرچند واقعا نمی توان از هزینه نگهداری این گروه نیز چشم پوشی کرد. هندی های محبوب ایران شاید با نگاهی ساده به خیابان های ایران، تصور کنید یکی از اعضای خانواده هوندا 125CG پرفروش ترین موتورسیکلت بازار است یا ارزان ترین موتورسیکلت بازار چنین عنوانی را نیز به خود اختصاص داده است، اما واقعیت این گونه نیست چون برخلاف تصور شما این بار هندی ها هستند که بازار مـــــوتورسیکلـــت کشورمان را به دست گرفته و یکه تاز میدان شده اند. کمپانی TVS هند با مدلROCKZ که طرحی مشابه WAVE هونداست، با وجود قیمت بالا پرفروش ترین موتورسیکلت کنونی بازار ایران به حساب می آید. پس از ROCKZ، طرح جدید آپاچی که بتازگی به بازار ایران نیز عرضه شده است، به عنوان دومین موتورسیکلت پرفروش بازار شناخته می شود و جالب اینجاست که آپاچی نیز محصولی از کمپانی TVS هندوستان است، از این رو کاملا پیداست کهTVS چه موقعیتی در بازار ایران دارد. به دنبال ارزان ها نباشید بزرگ ترین اشتباه میان بسیاری از خریداران این است که دنبال خرید موتورسیکلت ارزانقیمت هستند، بخصوص کسانی که برای کسب درآمد به موتورسیکلت روی می آورند، اما لازم به یادآوری است که متاسفانه با توجه به رونق بازار فروش این گونه موتورسیکلت ها، سازندگان از کیفیت بسیاری از قطعات آن کاسته و حتی درباره تامین قطعات یدکی نیز هیچ ارتقای کیفیتی نداده اند، چون تصور می کنند بازارشان همیشه داغ است، بنابراین اگر هنوز به فروشنده سفارش نداده اید دست نگه دارید و دوباره کمی فکر کنید چون با سفارش موتورسیکلت ارزانقیمت خودتان را درگیر خواهید کرد و درواقع بیشتر اوقات باید در تعمیرگاه باشید تا ترک موتورسیکلت تان. کیفیت قطعات حالا نوبت به کیفیت قطعات موتورسیکلت مورد نظر شما رسیده که باید بیش از اندازه به آن توجه داشته باشید. اگر جزو حرفه ای های موتورسیکلت نیستید باید بدانید قطعاتی مثل ترمزها، شاسی، لوله اگزوز، زنجیر و دنده خورشیدی، فنربندی، نوع پوسته موتور و قطعات داخلی آن، لاستیک ها و در نهایت بلبرینگ ها جزو قطعات اصلی و مهم این وسیله نقلیه هستند، بنابراین هنگام خرید باید به این وسایل توجه ویژه داشته باشید تا بتوانید از سواری خود لذت ببرید. به عنوان مثال در ترمزها به ضخامت دیسک ها برای ترمزهای دیسکی و کیفیت کاسه ترمز برای آنهایی که ترمزهای کاسه ای دارند، خوب توجه کنید. همچنین مهم ترین نکته را باید در اتصالات شاسی جویا باشید و از استحکام آن اطمینان حاصل کنید. از سوی دیگر اگر موتورسواری نرم و بدون خستگی را جویا هستید به سیستم فنرکشی و کمک فنرهای برند مورد نظرتان نیز دقت ویژه داشته باشید. گارانتی را جدی بگیرید جزو هر گروه از مصرف کنندگان که هستید و هنوز برند مورد نظرتان را انتخاب نکرده اید به این نکته توجه داشته باشید که موتورسیکلت وسیله ای مصرفی و دارای هزینه های جانبی و نگهداری است، بنابراین حالا که قصد خرید موتوری صفر کیلومتر را دارید، ابتدا به خدمات پس از فروش و خوشنامی کارخانه سازنده آن توجه کنید و پس از آن به شرایط گارانتی خود فکر کنید تا با این خرید بتوانید با اطمینان برانید، نه این که دائم معطل کوچه و خیابان برای یافتن قطعات مورد نیازتان باشید.حداکثر سرعت 120 کیلومتر را فراموش نکنید با توجه به قوانین نیروی انتظامی درباره نحوه استفاده از موتورسیکلت و البته پلاک کردن آنها هر نوع موتورسیکلتی که بتواند سریع تر از 120 کیلومتر در ساعت حرکت کند، هرگز مجاز به تردد داخل شهرها نیست و باید در جاده ها یا پیست های موتورسواری از آن استفاده شود. بنابراین اگر برای استفاده های شهری قصد خرید دارید و عشق سرعت هستید با دیدن عددهای روی صفحه کیلومتر هرگز عجله نکنید، چون در محدوده شهری نمی توانید از این وسیله لذت ببرید. مراقب دست دوم ها باشید باتوجه به نکات بالا و البته حساب بانکی تان اگر علاقه مند به خرید از بازار دست دوم فروشی موتورسیکلت هستید، بدنیست بدانید گرچه این کار کمی اقتـصادی تر به نظر می رسد، اما باید از فوت و فن انتخاب بهترین گزینه نیز سررشته داشته باشید، چون در این بازار اتفاقات و البته مشکلاتی وجود دارد که می تواند باعث دردسرهایی شود. نکاتی که درباره این موضوع باید به آنها خوب توجه کنید، به این ترتیب هستند: 1 ـ موتورسیکلت های دوزمانه تعویض پلاک نمی شوند. 2 ـ موتورسیکلت هایی با سن بالاتر از ده سال از نظر راهنمایی و رانندگی غیرقابل استفاده هستند. 3 ـ بیمه نامه موتورسیکلت را خوب بررسی کنید و از صحت و مدت زمان اعتبارش آگاه شوید. 4 ـ حتی اگر جزو حرفه ای ها نباشید با نگاهی کلی به موتورسیکلت متوجه اوضاع و احوالش خواهید شد. 5 ـ به رنگ بدنه باک خوب دقت کنید که یک دست بوده و دستکاری نشده باشد. 6 ـ به جوش های شاسی توجه داشته باشید که مبادا دوباره جوش داده شده باشد. این مورد با توجه به تغییر رنگ و نوع آبکاری بدنه کاملا قابل شناسایی است. 7 ـ توجه کنید زیاد به کیلومتر موتورسیکلت نمی توان اعتماد کرد، چون براحتی قابل دستکاری است. 8 ـ از فروشگاه معتبر خرید کرده و حتما فاکتور رسمی همراه با مهر و امضاء دریافت کنید. 9 ـ از اصالت سند و مدارک موتورسیکلت مطمئن شوید. 10 ـ حتما مشخصات صاحب قبلی را با داشتن مدارک کافی از نظر قانونی دریافت کنید و از میزان خلافی موتورسیکلت آگاه شوید. 11 ـ به موتورسیکلت هایی که تیونینگ شده اند هرگز اعتماد نکنید، چون در بهترین شرایط دچار دردسرهای نگهداری از آنها خواهید شد. متوسط قیمت برخی انواع موتورسیکلتاگر اهل موتورسواری باشید و با توجه به رعایت قوانین بخواهید هیجان راندن این وسیله را تجربه کنید بد نیست بدانید قیمت این وسیله نقلیه معمولا با توجه به حجم موتور آن از حدود یک میلیون و 200 هـــزار تومان تا 125 میلیون تومان تعیین می شود.


معرفی برترین موتور سواران تاریخ مسابقات موتور سواری

حدود 70 سال از برگزاری نخستین دوره از مسابقات موتو جی پی می گذرد و موتور سواران زیادی در کلاس های مختلف در آن شرکت کرده اند. اما تنها عده معدودی توانسته اند با کسب افتخارات و جام های قهرمانی نام خود را در تاریخ مسابقات موتور سواری ثبت کنند. در ادامه این مقاله از فروشگاه موتور سیکلت دینو موتور به معرفی برترین موتور سواران تاریخ مسابقات می پردازیم:

1- والنتینو روسی

والنتینیو روسی 

این موتور سوار ایتالیایی محبوب ترین و پر افتخارترین موتور سوار جهان است. او در اربینوی ایتالیا و شهری به نام تاوولیا رشد کرده است. از آن جا که پدر او از موتور سوارانی بود که در مسابقات جهانی شرکت می کرد او نیز علاقه زیادی به موتور داشت و از دو سالگی تمایل خود را به موتور سواری نشان داد. هر چقدر بزرگ تر می شد علاقه او به این حرفه بیشتر می شد و به کلاس های بالاتر موتور سواری راه پیدا می کرد.

او در سال ۱۹۹۴ همراه با تیم آپریلیا برای نخستین بار پای در میدان مسابقات گذاشت و در همان زمان نیز به قهرمانی دست یافت. پس از آپریلیا، هوندا و پس از آن یاماها برند هایی بودند که با روسی کار کردند و او قهرمانی های زیادی را با آن ها به دست آورد.

از جمله افتخارات او عبارتند از:

  • کسب 9 بار عنوان قهرمانی جهان
  • کسب 6 نایب قهرمانی جهان
  • کسب 4 عنوان مرد سال ورزش ایتالیا
  • بیشترین حضور روی سکو ها در یک فصل با ۱۶ بار از ۱۶ مسابقه
  • به دست آوردن 89 قهرمانی در کلاس های برتر موتور سواری

2- مارک مارکز

مارک مارکز 

مارک مارکز اسپانیایی توانست با بیست سال سن به عنوان جوان ترین قهرمان تاریخ مسابقات موتور سواری کلاس موتو جی پی باشد. اون نیز مانند روسی از کودکی علاقه شدیدی به موتور سواری داشت و از 4 سالگی علاقه خود را به این کار نشان می داد. او توانسته است طی 8 سال، هفت بار قهرمانی جهان را کسب کند و اکنون با شرکت هوندا کار می کند. 

از جمله رکورد های جالب او می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جوان ترین قهرمان مسابقات موتو جی پی با ۲۰ سال ۲ ماه ۴ روز سن
  • جوان ترین موتور سواری که توانست در 5 مسابقه پشت سر هم قهرمان شود
  • جوان ترین موتور سواری که در کلاس موتو جی پی توانسته از عنوان قهرمانی فصل قب خودش دفاع کند
  • او به همراه روسی رکورد دار بیشترین تعداد حضور روی سکو ها در یک سال است

3- مایکل دوهان

مایکل دوهان 

این موتور سوار استرالیایی توانسته 5 قهرمانی پیاپی در مسابقات 500 سی سی را به دست آورد و تنها در مسابقات همین کلاس حضور داشت. 

4- مایک هلوود

مایک هلوود 

این موتور سوار انگلیسی طی ده سال در تمامی کلاس های برتر موتور سواری دنیا شرکت کرد و توانست 4 بار عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد. او توانست 76 مرتبه عنوان جایزه بزرگ را از آن خود کند. 1958 تا 1967 زمان حضور وی در مسابقات بود و بیشتر عناوین خود را در حدود 10 سال کسب کرد.

5- جان سرتیس

جان سرتیس 

او دیگر موتور سوار انگلیسی است که توانسته افتخارات زیادی را به دست آورد. از جمله مهم ترین آن ها 4 بار قهرمانی در کلاس 500 سی سی و 3 بار قهرمانی در مسابقات 350 سی سی است. او همچنین سابقه حضور در مسابقات فرمول یک را هم داشت.

6- خورخه لورنزو

خورخه لورنزو 

 

این دیگر موتور سوار اسپانیایی است که توانسته 3 بار عنوان قهرمانی موتو جی پی را کسب کند. یکی از رکورد های جالب او این است که طی 9 سال حضور در مسابقات موتو جی پی عنوانی کمتر از مقام چهارمی نداشته است. او نیز با حمایت های خانواده اش از سنین کودکی موتور سواری را آغاز کرد. به او در مسابقات به دلیل سرعت بسیار بالا لقب دیو سرکش را داده اند.

منبع: فروشگاه موتور دینو dinogroupshop.com