موتور سیکلت

خرید موتور سیکلت - آنتی اسکالانت آبین abin.ir

موتور سیکلت

خرید موتور سیکلت - آنتی اسکالانت آبین abin.ir

نکات ایمنی در استفاده از جاروبرقی

 

یکی از کاربردی ترین وسایلی که جهت نظافت منزل از آن استفاده می شود، جاروبرقی می باشد. اگرچه با استفاده از جاروبرقی می توان به راجتی اقدام به تمیز کردن نمود اما جهت نگهداری صحیح و استفاده بهینه از دستگاه می توانید نکاتی را در زمینه استفاده از جاروبرقی مدنظر قرار دهید. همچنین رعایت نکات ایمنی استفاده از جاروبرقی موجب افزایش عمر مفید دستگاه شده و از بروز خطرات احتمالی نیز جلوگیری خواهد نمود. در این مقاله قصد داریم تا نکاتی ایمنی در استفاده از جاروبرقی برای شما بیان کنید تا بتوانید از دستگاه خود بهترین استفاده را داشته باشید.

 

بررسی ایمنی سیم در استفاده از جاروبرقی

عدم کارکرد مداوم جهت رعایت ایمنی در استفاده از جاروبرقی

جمع نکردن خاک و شن با استفاده از جاروبرقی

عدم استفاده از جاروبرقی در مکان های مرطوب

 

بررسی ایمنی سیم در استفاده از جاروبرقی

 

یکی از مهمترین نکات ایمنی در استفاده از جاروبرقی، اطمینان از سالم بوده سیم و بررسی آن است. حتما بهنگام کار با جاروبرقی دقت داشته باشید که سیم دستگاه را تا انتها نکشید. بهتر است برای جلوگیری از کشیده شدن بیش از اندازه سیم جاروبرقی، دوشاخه آن را به محافظ برق وصل کنید تا بتوانی بدون کشیده شدن سیم دستگاه قسمت های مختلف منزل را جارو بکشید. همچنین بهتر است قطعاتی مانند خرطومی، دسته و برس های جاروبرقی را بررسی کنید تا دچار آسیب نشده باشند. کیسه جاروبرقی را نیز پس از هربار استفاده خالی کنید تا از خرابی دستگاه و فشار زیاد به موتور جلوگیری گردد.


بیشتر بخوانید:  راهنمایی برای خرید لوازم خانگی آی پی امداد

  

عدم کارکرد مداوم جهت رعایت ایمنی در استفاده از جاروبرقی

 

یکی از مسائلی که در هنگام استفاده از جاروبرقی برای رعایت ایمنی کار با دستگاه باید مدنظر قرار دهید، این است که به صورت یکسره و مداوم از جاروبرقی استفاده نکنید. در صورتی که جاروبرقی مدت زمان طولانی روشن بماند، موجب وارد شدن فشار زیادی به موتور شده و در نتیجه باعث سوختن آن می شود. برای رعایت نکات ایمنی در استفاده از جاروبرقی بهتر است هر 15دقیقه کار با دستگاه مدت زمانی به آن استراحت دهید و سپس آن را مورد استفاده قرار دهید.

 

جمع نکردن خاک و شن با استفاده از جاروبرقی

 

یکی از موارد مهم دیگری که در زمینه نکات ایمنی در استفاده از جاروبرقی باید به رعایت آن بپردازید، این است که به هیچ وجه برای جمع کردن خاک، شن ریزه و ماسه از دستگاه جاروبرقی استفاده نکنید. به طور کلی جاربرقی ها تا حدی می توانند اقدام به جمع کردن گرد و خاک موجود بر روی زمین نمایند و  بیش از این حد موجب آسیب رسیدن به موتور جاروبرقی خواهد شد. از این رو برای انجام این کار باید از جاروبرقی های مخصوص خاک استفاده کنید.

 

 

عدم استفاده از جاروبرقی در مکان های مرطوب

 

یکی از مهمترین نکاتی که در زمینه افزایش ایمنی استفاده از جاروبرقی ها باید آن را مدنظر قرار دهید، عدم استفاده از این دستگاه در مکان های مرطوب و خیس می باشد. جاروبرقی هایی که برای مصارف خانگی ساخته و تولید می شوند، توانایی جمع کردن آب را ندارند و ورود هرگونه رطوبت و آب درون این دستگاه ها موجب آسیب رسیدن به موتور و قطعات داخلی آن خواهد شد. برای تمیز کردن قسمت های خیس و مرطوب جاروبرقی هایی تحت عنوان جاروبرقی سطلی آب و خاک ساخته شده است که می توانید از آنها برای منزل خود استفاده نمایید.