موتور سیکلت

خرید موتور سیکلت - آنتی اسکالانت آبین abin.ir

موتور سیکلت

خرید موتور سیکلت - آنتی اسکالانت آبین abin.ir

معرفی برترین موتور سواران تاریخ مسابقات موتور سواری

حدود 70 سال از برگزاری نخستین دوره از مسابقات موتو جی پی می گذرد و موتور سواران زیادی در کلاس های مختلف در آن شرکت کرده اند. اما تنها عده معدودی توانسته اند با کسب افتخارات و جام های قهرمانی نام خود را در تاریخ مسابقات موتور سواری ثبت کنند. در ادامه این مقاله از فروشگاه موتور سیکلت دینو موتور به معرفی برترین موتور سواران تاریخ مسابقات می پردازیم:

1- والنتینو روسی

والنتینیو روسی 

این موتور سوار ایتالیایی محبوب ترین و پر افتخارترین موتور سوار جهان است. او در اربینوی ایتالیا و شهری به نام تاوولیا رشد کرده است. از آن جا که پدر او از موتور سوارانی بود که در مسابقات جهانی شرکت می کرد او نیز علاقه زیادی به موتور داشت و از دو سالگی تمایل خود را به موتور سواری نشان داد. هر چقدر بزرگ تر می شد علاقه او به این حرفه بیشتر می شد و به کلاس های بالاتر موتور سواری راه پیدا می کرد.

او در سال ۱۹۹۴ همراه با تیم آپریلیا برای نخستین بار پای در میدان مسابقات گذاشت و در همان زمان نیز به قهرمانی دست یافت. پس از آپریلیا، هوندا و پس از آن یاماها برند هایی بودند که با روسی کار کردند و او قهرمانی های زیادی را با آن ها به دست آورد.

از جمله افتخارات او عبارتند از:

  • کسب 9 بار عنوان قهرمانی جهان
  • کسب 6 نایب قهرمانی جهان
  • کسب 4 عنوان مرد سال ورزش ایتالیا
  • بیشترین حضور روی سکو ها در یک فصل با ۱۶ بار از ۱۶ مسابقه
  • به دست آوردن 89 قهرمانی در کلاس های برتر موتور سواری

2- مارک مارکز

مارک مارکز 

مارک مارکز اسپانیایی توانست با بیست سال سن به عنوان جوان ترین قهرمان تاریخ مسابقات موتور سواری کلاس موتو جی پی باشد. اون نیز مانند روسی از کودکی علاقه شدیدی به موتور سواری داشت و از 4 سالگی علاقه خود را به این کار نشان می داد. او توانسته است طی 8 سال، هفت بار قهرمانی جهان را کسب کند و اکنون با شرکت هوندا کار می کند. 

از جمله رکورد های جالب او می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جوان ترین قهرمان مسابقات موتو جی پی با ۲۰ سال ۲ ماه ۴ روز سن
  • جوان ترین موتور سواری که توانست در 5 مسابقه پشت سر هم قهرمان شود
  • جوان ترین موتور سواری که در کلاس موتو جی پی توانسته از عنوان قهرمانی فصل قب خودش دفاع کند
  • او به همراه روسی رکورد دار بیشترین تعداد حضور روی سکو ها در یک سال است

3- مایکل دوهان

مایکل دوهان 

این موتور سوار استرالیایی توانسته 5 قهرمانی پیاپی در مسابقات 500 سی سی را به دست آورد و تنها در مسابقات همین کلاس حضور داشت. 

4- مایک هلوود

مایک هلوود 

این موتور سوار انگلیسی طی ده سال در تمامی کلاس های برتر موتور سواری دنیا شرکت کرد و توانست 4 بار عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد. او توانست 76 مرتبه عنوان جایزه بزرگ را از آن خود کند. 1958 تا 1967 زمان حضور وی در مسابقات بود و بیشتر عناوین خود را در حدود 10 سال کسب کرد.

5- جان سرتیس

جان سرتیس 

او دیگر موتور سوار انگلیسی است که توانسته افتخارات زیادی را به دست آورد. از جمله مهم ترین آن ها 4 بار قهرمانی در کلاس 500 سی سی و 3 بار قهرمانی در مسابقات 350 سی سی است. او همچنین سابقه حضور در مسابقات فرمول یک را هم داشت.

6- خورخه لورنزو

خورخه لورنزو 

 

این دیگر موتور سوار اسپانیایی است که توانسته 3 بار عنوان قهرمانی موتو جی پی را کسب کند. یکی از رکورد های جالب او این است که طی 9 سال حضور در مسابقات موتو جی پی عنوانی کمتر از مقام چهارمی نداشته است. او نیز با حمایت های خانواده اش از سنین کودکی موتور سواری را آغاز کرد. به او در مسابقات به دلیل سرعت بسیار بالا لقب دیو سرکش را داده اند.

منبع: فروشگاه موتور دینو dinogroupshop.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.